среда, 1 октября 2014 г.

Весела хімія


Мета заходу: розвивати пізна­вальну активність, логічне мис­лення, комунікативну та соціальну компетентності учнів; формувати вміння застосовувати знання в не­стандартних ситуаціях; виховувати інтерес до вивчення предмета.

Форма проведення: гра-конкурс (відповідно до телегри «Перший мільйон»).
Хід заходу
(Звучить музика з кінофільму «Титанік».)
Ведучий 1. Тільки сьогодні, тільки зараз на грі-конкурсі «Весела хімія» ви станете свідками розіграшу тисячі гривень у місцевій валюті (показує шоколадку, обгорнуту папером, на якому написано 1000).
Ведучий 2. Змагатимуться 4 грав­ці (називає імена).
Ведучий 1. А ви, шановні глядачі, не розслаблюйтеся, бо зможете ви­грати цінні призи, даючи правильні відповіді на запитання.
І тур
Ведучий 2. Перший тур ми проводимо таким чином: я ставлю запитання, а вам потрібно дати правиль­ну відповідь, за яку ви отримаєте 1 бал.
Запитання:
Гравець 1.
1.Що вивчає хімія?
2.Покажіть, як потрібно налива­ти рідину в пробірку.
3.Як називається речовина, що прискорює хімічну реакцію?
4.Де зберігають речовини?
5.Як називаються речовини, що гарно проводять електричний струм?
6.СН4 — це формула…
Гравець 2.
1.Який метал за н. у. є рідким?
2.Як потрібно класти корок від пляшки з речовиною?
3.Як називається речовина, що сповільнює хімічну реакцію?
4.Який елемент утворює суль­фіди?
5.Як називаються речовини, що не проводять електричного струму?
6.С2Н5ОН — це формула…
Гравець 3.
1.Назвіть неметал.
2.Куди наливають речовину?
3.Який елемент є найпошире­нішим на Землі?
4.Якого кольору набуває лакмус у кислотах?
5.Якого кольору озон?
6.Н2SO4 — це формула…
Гравець 4.
1.Який газ підтримує горіння?
2.Як потрібно гасити полум’я?
3.Назвіть ім’я Ломоносова.
4.Якого кольору набуває лакмус у лугах?
5.Чи можна куштувати речо­вини?
6.      O2 — це формула…
(Помічники рахують  кількість неправильних відповідей та оголо­шують, хто отримав найбільше балів.)
Ведучий 1. А зараз подивимося казку про вередливу принцесу.(Учні 9-го класу показують інсценізацію)
Ведучий 2.
За далекими морями, за високими горами,
У країні Трьох Вітрів
Грізний жив король Агама,
Мав дружину Кара хаму,
Доньку та ще й трьох синів.
Всі сини його сміливі, мов ма­льовані, красиві,
Дужі й сильні, як орли.
Кожен мав своє вже царство, сім’ю, щастя і багатство.
1 далеко всі жили.
А от найменша доня, яку звали Карахоня,
Радістю батькам була:
Теж хороша і вродлива
Та без сліз жити не могла.
Принцеса.
 Це життя мені на­бридло!
Нецікавість так огидна!
Хочу сміху і розваг!
Король.
То покличу я артистів, циркачів, еквілібристів!
Чи нехай приїде маг?
Принцеса.
Ні, набридли всі мені.
Хочу, хочу…. Я не знаю і ніяк не уявляю…
Ведучий 1.
 Королівські вірні слу­ги рознесли в усі округи
Короля такий наказ.
Король.
Хто принцесу зацікавить чим завгодно, хто забавить,
Той отримає алмаз.
А хто буде розважати нам дитя без результату,
Покараємо того.
Ведучий 2.
Ось і перший розва­жальник.
Він — у цирку якийсь на­чальник.
Розважальник 1.
Ви мені дозво­льте, леді, запросить сюди ведмедів.
Принцеса.
Ні-і-і-і, не хочу-у-у-у!
Король.
 Покарати!
Ведучий 1
І тоді того невдаху кат уже повів до плахи
І стальним гострим ножем
На руці тавро поставив, а вед­медів собі зоставив.
Й нема в царстві його вже (FеС13 +  КCNS).
Ведучий 2.
Ось і другий розва­жальник.
Він — комп’ютерний на­чальник.
Розважальник 2.
Леді, дозволь­те показати вам нову приставку «Денді».
Принцеса.
Ні-і-і-і, не хочу-у-у-у!
Ведучий.
Кричить леді.
Король.
Що ж, цього теж по­карати.
Ведучий.
Другого невдаху кат теж повів до плахи
І тоді в палац несміло, кланяючись так невміло,
Молодий юнак зайшов.
Хімік.
О, принцесо, хочу з вами поділитись чудесами,
Які в хімії знайшов.
Лиш дозвольте показати і про них вам розказати.
Принцеса.
 Що ж показуй, що умієш, але знай, що пошкодуєш,
Не сподобавшись мені.
Хімік.
Ось погляньте-но сюди, як я вмію гарно
Молоко добуть з води (взаємодія СаС12+ 2СO3)
Й воду мінеральну (взаємодія 2СO3 + НСІ).
А тепер з води вино (взаємодія NаОН із фенолфталеїном)
Просто добуваю,
Доливаю розчин цей 2SO4) — І знову воду маю!
Ведучий 1.
Тут принцеса так зраділа, посміхнулась, просвітліла, підійшла до юнака.
Принцеса.
Знаєш, все це так чу­дово!
Хочу дослідів я знову!
Я придумала таке:
Ти мене всього навчаєш, що ти з хімії сам знаєш,
Щоб уміла я також
Воду із водою злити — й молоко, й вино зробити
Чи добуть іскряний дощ!
Ведучий 2.
 Де тут хлопцеві поді­тись?
І він мусив залишитись
У палаці на довгий час.
Принцеса.
Рік минув.
І вам ди­витись, чи зуміла я навчитись
Досліди робить для вас (виконує досліди).
II тур  Ведучий 1. Оголошую другий тур, в якому потрібно дати правиль­ну відповідь із затримкою на одне запитання.
Запитання:
Гравець 1.
1.Назвіть своє ім’я. (Гравець мовчить.)
2.Хто відкрив періодичний за­кон? (Гравець називає своє ім ‘я.)
3.Як називають реакцію, у про­цесі якої із кількох речовин утво­рюється одна?
(Д.  Менделєєв.)
4.Яку допомогу потрібно надати при зупинці дихання?(Сполучення.)
5.Що слід робити, якщо розлили кислоту? (Штучне дихання.)
6.Як ви виконуєте домашнє за­вдання з хімії? (Засипати содою і витерти серветкою.)
Гравець 2.
1.Назвіть своє ім’я. (Гравець мовчить.)
2.Назвіть речовину, що утво­рюється при взаємодії азоту з во­днем. (Гравець називає своє ім ‘я.)
3.Яку речовину додаємо до їжі, щоб покращити її смак?(Амоніак.)
4.Якою речовиною обробляють опіки? (Сіль або цукор.)
5.Що виносите із собою з уроку хімії? (Маззю проти опіків.)
6.Ділу час, а розвагам… (Знання.)
Гравець 3.
1.Назвіть своє ім’я. (Гравець мовчить.)
2.Який хімік створив пер­шу лабораторію в Росії? (Гравець називає своє ім ‘я.)
3.До якого типу належить реак­ція між складною та простою речо­винами? (М. Ломоносов.)
4.Які умови потрібно створи­ти, щоб загасити полум’я? (Замі­щення.)
5.Що потрібно зробити, якщо обпечешся лугом? (Знизити темпе­ратуру і перекрити доступ кисню.)
6.Що робитимете після закін­чення гри? (Промити опік великою кількістю води і обробити оцтовою кислотою.)
Гравець 4.
1.Назвіть своє ім’я. (Гравець мовчить?)
2.Назвіть речовину, що є солод­кою на смак. (Гравець називає своє ім’я.)
3.Назвіть продукти згоряння де­ревини. (Цукор.)
4.Назвіть свої найулюбленіші страви. (Попіл, вуглекислий газ і вода.)
5.На перерві, готуючись до уро­ку хімії, на парту кладете…(Напри­клад, котлети.)
6.Що ви бажаєте отримати в якості призу? (Підручник, зошит, таблицю Менделєєва.)
(Помічники підраховують кіль­кість відповідей, що співпали, веду­чий оголошує результати.)
Гра з глядачами
(Ведучі по черзі ставлять запи­тання до глядачів, які за правиль­ну відповідь отримують жетони. Троє учнів, у яких буде найбільша кількість жетонів, нагороджують­ся солодкими призами.)
Запитання:
1.  Які елементи є найбільш по­ширеними у Всесвіті?
2. Назвіть елемент, що в пе­рекладі з грецької означає «той, що несе світло».
3.Назвіть метал, який є найбільш поширеним на Землі.
4.Йони якого металічного еле­мента надають розчинам блакитно­го забарвлення?
5.Назвіть елемент, що утворює органічну сполуку.
6.Який галоген входить до скла­ду зубної пасти?
7.Який метал широко викори­стовують в електротехніці?
8.Який газ підтримує горіння?
9.Який спирт пом’якшує шкіру?
1.     Назвіть вибухову речови­ну, яка у малих кількостях зас­тосовується при хворобах серця.
2.     Назвіть прізвище великого російського хіміка і композитора.
III тур
Ведучий 2. Пропоную гравцям третій тур гри. Кожному учаснику ставиться запитання і по черзі да­ються дві відповіді. Потрібно вибра­ти неправильну.
Запитання:
1. Назвіть речовину, що утво­рюється при гідролізі крохмалю:
а)  глюкоза;
б)  фруктоза.
2. При розкладі купрум(ІІ) ніт­рату виділяється:
а)  мідь;
б)   купрум(ІІ) оксид.
 3. Позитивно заряджені йони — це:
а)  катіони;
б)  аніони.
4. Електрохімічний ряд напруг склав учений:
а)  М. Бекетов;
б)  А. Бутлеров.
(Помічники підраховують кіль­кість балів, що є у кожного з грав­ців?)
Супер-гра
Ведучий І. Кращим гравцем є (на­зиває ім’я гравця), якому я пропо­ную зіграти у супер-гру.
Запитання: Яку речовину у дав­нину називали «ляпіс»:
а)АgNO3;
б)АgС1;
в)  NaNОз?
(Ведучий 2 вітає переможця і вру­чає приз.)
Учитель. Тож зробімо висновок, що навчання із задоволенням та з по­зитивним настроєм завжди при­носить результат.


Комментариев нет:

Отправить комментарий