понедельник, 6 октября 2014 г.

8 клас. Конспекти уроку з теми "Оксиди"

Тема : Оксиди , їх склад, назви .

Мета : освітня – розширити знання учнів про склад, класифікацію оксидів;ознайомити  із сучасною науковою українською номенклатурою оксидів;                                                                           розвиваюча –  розвивати хімічну мову, увагу, пам’ять ,  навички  у складанні формул бінарних сполук на прикладі оксидів; формувати навички використання номенклатури на прикладі назв оксидів,  вміння аналізувати інформацію, робити логічні висновки;                          виховна   –   продовжити  формування  світогляду,  виховувати  пізнавальну  активність  учнів .


Тип уроку: поглиблення знань.
Методи навчання:  словесні, частково пошукові, інтерактивні .
Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва .
Реактиви :  зразки оксидів – CuO , Fe2O3, Al2O3                                         
Структура уроку
І. Організаційний етап ……………………………………………………2 хв
ІІ. Актуалізація  Мотивація навчальної діяльності ………………… 7 хв
ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку. ………………………………….1 хв
ІV. Поглиблення й розширення  знань ………………………………   20хв
1.Загальна формула, класифікація оксидів
2. Назви оксидів
3. Фізичні властивості
4. Цікаві факти
V. Закріплення матеріалу………………………………………………..  10хв
VІ. Підведення підсумків уроків………………………………………… 3 хв
VІІ. Домашнє завдання…………………………………………………… 2 хв


Хід уроку:
I.Організаційний етап .  Розминка
Логічна вправа «Постав на місце»
Складіть девіз уроку  з розсипаних слів :  вчити, добре, знати, хто, все, хоче, того.

Добре ___________________________________________________________
(Добре  того вчити,  хто  хоче все  знати )


II. Актуалізація опорних знань  і мотивація навчальної діяльності.:

Для того щоб сформулювати тему уроку, давайте відгадаємо такі дві загадки:
1.   Є складна речовина, 
Що містить Оксиген вона.
З двох елементів складається
І як вона називається?
«Мозковий штурм »
                  -   Про яку речовину йде мова?  (Н2О )
                     - До якого класу неорганічних речовин вони відносяться ?
                      ( До оксидів )
                  - Які асоціації у вас виникають , коли ви чуєте слово «вода »?
                 
2. Газ необхідний рослинам для фотосинтезу. (Вуглекислий газ)

-         Що  спільного  мають  ці дві речовини ?  (Містять оксиген)
-         Згадайте , де ми зустрічалися з оксидами в процесі вивчення хімії.
-         Пригадайте визначення оксидам , яке вам відоме ще з 7 класу .
-         На які два класи поділяють всі хімічні речовини? Наведіть приклади.
-         Які речовини називаються простими ?
-         На які ще дві групи поділяють прості речовини?
-         Які речовини називаються складними?

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку.
IV. Поглиблення й розширення  знань:
1.     Загальна формула оксидів – Еx Oy
Розповідь вчителя
Класифікація оксидів:
                         

Основні оксиди – це оксиди, яким відповідають основи.
Кислотні оксиди – це оксиди, яким відповідають кислоти.
Амфотерні оксиди – це оксиди, що проявляють властивості і кислотних, і основних оксидів.

Демонстраційний дослід . Зразки оксидів
Учні розглядають зразки оксидів, на яких написані формули оксидів та їх назви. Розділяють їх на три класи.
Оксиди металів (основні)-
Оксиди неметалів (кислотні) –
Амфотерні оксиди -  

2. Назви оксидів
Пояснення вчителя
 Назви оксидів за сучасною українською номенклатурою складаються за схемою:
Назва елемента  ( валентність, якщо вона змінна ) + « оксид»
Наприклад: MgO – магній оксид;
                    N2O5 – нітроген ( V )  оксид;
                    SO3 -  сульфур ( VI ) оксид
-  Робота з таблицею Д. І. Менделєєва: номер групи – вища валентність елементів в оксидах. Таким чином можемо написати всі можливі формули оксидів: Е2О, ЕО, Е2О3, ЕО2, Е2О5, ЕО3, Е2О7.
Наведіть приклади.
3. Фізичні властивості
- Робота з підручником
Оксиди можуть перебувати  за нормальних умов  у твердому, рідкому та газоподібному станах.  Це залежить від їхньої будови.  Більшість оксидів  має не молекулярну будову - CuO , Fe2O3   . Такі оксиди - тверді речовини. Деякі оксиди мають молекулярну будову – СО2 2О. За нормальних умов вони перебувають у рідкому або газоподібному стані.
4. Цікаві факти :
 Повідомлення учнів (доурокове завдання)
-          обєм води у Світовому океані – 1370 млн км 3;
-         ¾ поверхні планети – вода;
-         за   1 хвилину  Сонце випаровує 1 млрд тонн  води;
-         води Світового океану оновлюються за 3000 років.
Фізкультхвилинка.
Тепер трошки відпочинемо і проведемо фізкультхвилинку.
Підведіться і відреагуйте:
1)  якщо ви згодні, що вода та вуглекислий газ – це оксиди – сплесніть у долоні
2)  якщо вважаєте, що оксиди  - це складні сполуки –підстрибніть.
            3) якщо ви згодні – що кров людини на 83% складається з води, зробіть глибокий        вдих і видих.
             4) якщо вважаєте, що валентність Оксигену -  ІІ  – ще раз підстрибніть.

V.Закріплення матеріалу:

1. Робота в групах
Завдання 1. Знайти відповідності

  1)                   кислотний оксид
         Cu2O      основний оксид
                        в природі – мінерал
                        вищий оксид   
      
2)                    кислотний оксид
         Р2O5      основний оксид
                       газоподібна речовина
                       вищий оксид 
          
Завдання 2 Гра « Шерлок Холмс»:
Чи зможете ви знайти господарів, якщо у вас є відомості про їхніх родичів?

    I варіант – Оксид невідомого трьохвалентного Елемента має молярну масу     
                       160. Знайти цей Елемент. ( Відповідь: Fe2O3 )

Завдання 3 . Самостійна робота
Робота за варіантами    (завдання №1 с. 39 підручника хімії для 8 класу                                      О.Г. Ярошенко )
І варіант – формули оксидів металів ;
ІІ варіант – формули оксидів неметалів

Правильність виконання завдань  здійснюється  взаємоперевіркою робіт учнів у парах.

VІ. Підведення підсумків  уроку
 Рефлексія.:
         Сьогодні я довідався…
         Було цікаво…
         Я зрозумів, що…
VIІ.Домашнє завдання:    опрацювати параграф  7 , виконати вправу 3  
Випереджувальне завдання – два учня готують повідомлення про назви кислот  та  використання кислот


Комментариев нет:

Отправить комментарий