Тема : Узагальнення й систематизація знань з теми «Початкові
хімічні поняття
Мета :
-
узагальнити
, систематизувати та поглибити знання
учнів про початкові хімічні поняття,
хімічні формули, хімічні реакції; закріпити
вміння розв’язувати задачі на
обчислення масової частки речовини;
-
розвивати образне мислення, зацікавленість учнів у вивчені предмета, формувати хімічну мову, вміння порівнювати й
аналізувати;
-
виховувати культуру спілкування, формувати
вміння висловлювати свої думки.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і
навичок.
Хід уроку.
І. Організаційний момент
Добрий день! Я вітаю вас іще з одним
чудовим днем. Ви , звичайно,
можете заперечити , тому поясню: я хочу, щоб цей день став чудовим
завдяки нашій спільній продуктивній роботі , нашій співпраці.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні урок у нас незвичайний, ми з вами здійснимо подорож в екзотичну країну – Початкові поняття хімії,
під час якої ви зможете дізнатися багато
цікавого. Не слід тільки забувати , що будь- яка подорож у маловідомі краї – це, насамперед,
випробування на вміння пристосовуватися
до нових умов. Такими випробуваннями для
вас стануть завдання, для
розв’язання яких у вас є достатньо
знань.
Часу всі ми не марнуєм - по підручникам мандруєм.
Він секретів не тримає – таємниці
розкриває.
Для допитливих умів що сторінка –
море див!
Тож тепер ви не баріться і
знаннями поділиться, бал високий заробіть .
Зрозуміли, в чому суть ? Що ж ,
тоді в щасливу путь !
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
ІУ. Узагальнення й систематизація
знань
Всі результати свої ви будете
заносити у картку, яка лежить перед вами
За кожну правильну відповідь , я буду давати вам краплинки
1.
Мозковий штурм
-
Що вивчає предмет «хімія»?
-
Що називають фізичним тілом?
-
Дайте визначення
речовини.
2.
Гра «Квітка - семицвітка»
Скласти
квітки – тіло та речовина з
певного переліку пелюстків.
Цвях, цинк, ваза, молоток, залізо, кухонна сіль,
ложка, магній, золото, вода, яблуко , олівець,
скло, крижина.
Ключ:
Тіла: цвях, ваза, молоток, ложка, крижина, яблуко,
олівець.
Речовини: цинк, залізо, золото, кухонна сіль, магній,
вода, скло.
3. Гра
«Хрестики - нулики»
Згадайте що таке суміші і які вони бувають ?
Знайдіть виграшний шлях у
таблиці:
І ряд – однорідні суміші;
ІІ ряд - неоднорідні суміші.
Розчин цукру у воді
|
Сплав золота з міддю
|
Повітря
|
молоко
|
Розчин
солі у воді
|
Спирт з водою
|
Олія з водою
|
Туман
|
Мильна піна
|
Ключ :
Верхній рядок – однорідні суміші;
Нижній рядок - неоднорідні суміші
4.Хімічний
диктант «Хімічна абетка»
Я називаю вам хімічні елементи , а ви повинні
записати якими символами вони
позначаються
Калій, Кальцій , Карбон, Сульфур, Силіцій, Магній , Нітроген, Натрій
Відповідь : К, Са, C,S, Si, Mg, N, Na
Взаємоперевірка
5.Робота з ПСХЕ Д.І. Менделєєва
- Які відомості можна отримати т про хімічний елемент у періодичній системі?
( хімічний символ, назву, порядковий номер, атомну масу., групу , підгрупу
та період )
Я називаю вам порядковий номер
хімічного елемента , а ви доповнюєте
інформацію про цей елемент
Елемент під номером 6, 8 , 10, 13,
45, 78.
6. Робота біля дошки
Записати хімічні формули речовин ,
які складаються з :
1. 2 атомів Фосфору й
5 атомів Оксигену.
2. 2 атомів Гідрогену й 2
атомів Оксигену.
3. 2 атомів Натрію, 1 атом Сульфуру й 4 атоми Оксигену.
4. 1 атом Калію й 1
Хлору.
7. Визначення валентності
хімічних елементів у сполуках:
V VII IV IІ IV
AI O , KO , BaH , HO , PO, MnO, SiO, CO, CO
8. Дидактична гра «Слідство
ведуть хіміки »
Знайди «загублені » коефіцієнти в
наведених рівняннях хімічної реакції:
1. H2 + O2 =
H2O
2. Fe + CI 2 =
Fe CI3
3. AI + O2 =
AI2O3
9. Самостійна робота
Обчисліть масові частки
елементів у сульфаті Магнію
Відповідь : w (Mg) = 20% ,w (S) = 27%
, w (O)= 53%
10. Розгадай метаграму :
1. У мікросвіті в згоді й мирі уже
давно живуть два брати.
Із вісімками в «А » - квартира, у «О»
- квартира сорок п’ята
(Радій і Родій)
2.Коли «Т » він елемент, та врахуй такий момент:
Виправ лиш «Т» на «Р» - деспот править від тепер
(Титан і Тиран )
3.Там де «З» , - мене цінують , я
коштовний елемент.
«З» на «Д» перейменують - я
теслярський інструмент. (Золото і долото)
У. Підсумки
Ми з вами весь час, протягом багатьох
уроків намагалися
відчинити символічні двері й увійти
до цікавої країни , що зветься ХІМІЄЮ. Давайте з’ясуємо чи вистачило нам знань повністю відкрити ці двері . В картку
запишіть всі свої бали і підрахуйте загальну суму.
Комментариев нет:
Отправить комментарий