четверг, 2 октября 2014 г.

Хімічні загадки

1. «Аш» у формулі читайте
І прошу запам’ятайте:

Я в основі, в кислоті ,
Я – у річці, у воді.
Я найлегший. Ось він я.
….. –   моє імя .
Гідроген

2. Дві тварини  дружать так,
 Що в честь їх назвали знак.
  Цей сірий неметал  , 
  Знищувати щурів мастак.
 Стоматологи у нас
 Дуже  цінять оцей знак
Миш’як

3.  Даю алмаз, даю графіт,
Базальти, гіпси і граніт;
Природний газ і нафту, й сажу,
Ще й  різні    мінерали зразу
Карбон

4. Без нього   жити ми  не можемо,
  Завжди нам він  допоможе 
 Ще й   знаходиться повсюди
– І на суші і в воді.
Хто ж  скаже  мені із вас,
Як назвати  оцей  газ?
Кисень

5. Метал  важкий, і тим прекрасний,
Його рентгеном не візьмеш .
 Проміння  вміє  поглинати,
Людям здоров я захищати.
Свинець

6. В живих клітинах і глибинах
Життя дає гемоглобіну.
 Хоча  і мужній цей метал ,
Але в побічній групі сам.
Та особливу гордість має
Із нього ж  сталь видобувають !
Ферум

7. Деталі до блиску покриває,
І від    корозії спасає.
Не страшна ні  кислота,
 А ні  кисень , і ні вода.
   Хром
8. Ну що йому та кислота?
 Все рівно,  що    мінеральна  вода!
Сто двадцять днів в  ній просидів,
Та ні  краплі   не поржавів
Титан

9.  В храмі Менделєєва зверху проживаю,
 В різних під'їздах дві квартири  маю,
 Одну під номером один.
 Скоріш скажіть, хто   я такий?
Гідроген

10. Без неї не проживеш,
Її властивостям немає меж.
Життя без неї – справжній біль.
Ви знаєте її.
Це – …
Кухонна сіль , натрій хлорид

11. Я рослинам необхідний
І для грунту завжди рідний.
Кольоровий у природі.
Білий в чорний переходить,
Ти червоний фосфор стрів,
На коробках сірників!
І в твоєму мозку є ,
…. – це ім'я моє.
Фосфор

12. Із вулканів я з'являюсь,
У воді не розчиняюсь.
У кислотному ряду,
Командиром я іду.
Очищаю нафту ,масло,
Гербіцид в полях прекрасний,
Хвору шкіру очищаю.
Навіть в пеклі я буваю.
Сірка, сульфур

13. Найбільш поширений метал,
Як глина , у землі лежав.
Але знайшли чудовий спосіб –
І так добувають досі.
На кухнях  у  каструлях наших ,
У ньому варимо ми кашу.
Є в літаках сріблясто – білих,
І потужних ,легкокрилих.
Білий він неначе іній,
Й зветься гарно    Алюміній

14. В морській воді я проживаю,
На твердість я її впливаю.
Тому вона гірка на смак.
Я – …., дванадцятий знак.

 Магній

15. В повітрі   головний  він газ,
 Й оточує  повсюди нас.
Він в клітинах ніби ген
Цей важливий ….
Нітроген

16. «Я іду за першим вслід,
Я – це з космосу привіт,
Бо мене знайшли на сонці,
Хоч я є і за віконцем.
….  є також в повітрі,
У швидкому льоті вітру.
Гелій
17. Що це таке: пливе і ллється,
Часом на камінь дереться.
Як немає – все всихає,
Звір і птаха помирає.
Вода

18. Ось така моя природа,
Вапняк, пісок і сода.
Світло пропускаю,
Іноді кришталевим буваю
Скло

19. Я сірий порошок,
Поки мій дім мішок.
Лише напюся  я води –
То враз закамянію. 
Цемент


Комментариев нет:

Отправить комментарий