Тема : «Узагальнення знань з теми «Основні класи неорганічних сполук»
Мета: освітня - повторити та узагальнити знання про основні класи неорганічних сполук, про їх склад , назви , класифікацію; закріпити вміння складати формули речовин за їх назвами та давати назви речовинам за їх формулами ;
Мета: освітня - повторити та узагальнити знання про основні класи неорганічних сполук, про їх склад , назви , класифікацію; закріпити вміння складати формули речовин за їх назвами та давати назви речовинам за їх формулами ;
розвиваюча - розвивати інтерес до предмета, кмітливість, уміння швидко й чітко формулювати й висловлювати свої думки;
Тип уроку: Урок узагальнення знань.
Вид уроку: Комбінований.
Методи та прийоми: бесіда, гра, групова робота, індивідуальна робота
Обладнання: дидактичний матеріал, роздатковий матеріал, підручник.
Структура уроку
І. Організаційний етап …………………………………………………… 2 хв
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку ………………………………………1 хв
ІІІ. Повторення і закріплення знань ………………………………………
1. Термінологічний бій
2. Теоретична розминка
3. Самостійна робота «Павутинка думок 4. Закінчи речення
5. «Кожному своє місце»
6. «Третій зайвий »
7. Експериментальна
8. „Чорний ящик"
9. Напиши формулу за назвою
10. Гра « Хімічне доміно »
11. Групова робота «Хімічний марафон »
ІV. Підбиття підсумків уроку …………………………………………………
V. Домашнє завдання …………………………………………………………….
Девіз уроку :
«Просто знати – це не все.
Знання необхідно використовувати !
Гете »
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Сьогодні ми з вами підводимо підсумок основних класів неорганічних сполук . А щоб робота у нас плідною треба дотримуватися правил на уроці. (слайд 1 )
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
ІІІ. Повторення і закріплення знань
1. Термінологічний бій
- Які класи складних неорганічних сполук вам відомі?
- Дайте визначення оксидів. Написати загальну формулу оксидів
- Дайте визначення кислотам. Написати загальну формулу кислот
- Дайте визначення основам . Написати загальну формулу основ .
- Дайте визначення солям. Написати загальну формулу солей.
2. Теоретична розминка (слайд 2)
- В чому різниця між сульфатами та сульфітами?
- Між сульфітами та сульфідами?
- Які правила роботи з їдкими речовинами?
3. Самостійна робота «Павутинка думок » (3 слайд)
З поданих слів складіть схему «Класифікація основних класів неорганічних сполук
Неметали Луги Оксигенвмісні
Метали Неорганічні речовини Безоксигенові
Прості Основи Кислоти
Оксиди Складні Солі
Не розчинні у воді
3. Взаємоперевірка (слайд 4)
4. Закінчи речення (слайд 5 )
- За кількістю атомів Гідрогену кислоти поділяються на...
- Для виявлення кислот та основ використовують …
- Розчинні у воді основи називають …
- Золоте правило роботи з кислотами : “Лий … у … , а не навпаки”
5. «Кожному своє місце» (слайд 6)Назвіть речовини та розподіліть їх по класам неорганічних сполук :
Mg(OH)2 |
CuSO4
|
SO3
|
HCl, |
Ca(NO3)2
|
H3PO4
|
CaO, |
MgCO3
|
Fe(OH)3
|
H2S |
AlPO4
|
SiO2
|
H2O |
NaOH
|
Ba(OH)2
|
6. «Третій зайвий » (слайд 7 )
У кожному рядку викресліть формулу речовини , яка не належить до того класу , до якого належить решта
Са (ОН)2
|
CO2
|
CaO
|
HNO3
|
H2O
|
HCl
|
NaCl
|
HCl
|
BaCl2
|
Ca (OH)2
|
NaOH
|
Н2О
|
P2O5
|
MgCl2
|
SO2
|
7. Експериментальна
3. Учні під час лабораторної роботи отримали опік лугом . Як надати першу долікарську допомогу ?
8. „Чорний ящик"
Прослухайте питання і визначте , що знаходиться у ящику
- „У цьому ящику є речовина, яку вважають милістю господньою, символом добробуту й миру у східних народів."
- „Ні, це не милість господня, а кара божа. Скільки всього живого згубила ця речовина! Через неї навіть море стало мертвим.”
- Може колись і було так, а я особисто схиляюсь перед цією речовиною. Без неї не можуть жити люди, не може обійтися металургія, її вико-ристовують під час виготовлення кераміки, без неї не було б шкіряних чобітків. Вона використовується у сільському господарстві, медицині, побуті. Від неї залежить склад крові."
(Показують NaCl.)
9. Напиши формули за назвою (слайд 8)
Робота біля дошки
10. Гра « Хімічне доміно » (слайд 9)
У нас на столі лежить доміно .За принципом гри «Доміно» склади правильно формули речовин , враховуючи валентність
11. Групова робота „Хімічний марафон” (слайд 10 )
За три хвилини групам скласти як найбільше формул з таких хімічних елементів: Nа, Н, О, К, S, Р.
Сполуки класифікувати за класами.
Оксиди: Na2О, К2О, Н20, SО2, SО3, Р2О3, Р2О5.
Основи:NaОН, КОН.
Кислоти: Н3PO4, Н2SО4, Н2S, Н2SО3.
Солі: Na3РО4, Na2SО4, К3РО4, К2SО4, К2S, Na2S, Na2S03, К2 SО3.
ІV. Підведення підсумків уроку
V. Домашнє завдання
V. Домашнє завдання
Додатки
Комментариев нет:
Отправить комментарий