понедельник, 13 октября 2014 г.

8 клас. Конспект уроку з теми "Узагальнення знань з теми "Основні класи неорганих сполук""

Тема :  «Узагальнення  знань з теми  «Основні класи неорганічних сполук»
Мета: освітня -  повторити та узагальнити знання про основні класи  неорганічних сполук, про їх склад , назви , класифікацію; закріпити вміння  складати  формули речовин за їх назвами  та давати назви речовинам за їх формулами ;
розвиваюча  - розвивати інтерес до предмета, кмітливість,  уміння швидко й чітко формулювати й висловлювати свої думки;
виховна -  виховати творчий підхід до навчання .
Тип уроку: Урок узагальнення знань.
Вид уроку: Комбінований.
Методи та прийоми: бесіда, гра, групова робота, індивідуальна робота
Обладнання: дидактичний матеріал, роздатковий матеріал, підручник.
Структура уроку
І. Організаційний етап …………………………………………………… 2 хв
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку ………………………………………1 хв
ІІІ. Повторення і закріплення знань ………………………………………
1.     Термінологічний бій
2.     Теоретична розминка
3.     Самостійна робота  «Павутинка думок  4.     Закінчи речення 
5.     «Кожному своє місце»
6.     «Третій зайвий »
7.     Експериментальна
8.     „Чорний ящик"
9.     Напиши формулу за назвою
10.                       Гра « Хімічне доміно » 
11.                       Групова робота «Хімічний марафон »
ІV. Підбиття підсумків уроку …………………………………………………
V. Домашнє завдання …………………………………………………………….


Девіз уроку :
«Просто знати – це  не все.
Знання необхідно використовувати !
Гете  »
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Сьогодні ми з вами  підводимо підсумок  основних класів  неорганічних сполук . А щоб робота у нас плідною треба дотримуватися правил на уроці.   (слайд 1 )
ІІ. Оголошення теми і мети уроку 
ІІІ. Повторення і закріплення  знань
1. Термінологічний бій
- Які класи складних неорганічних сполук вам відомі?   
- Дайте визначення оксидів. Написати загальну формулу оксидів
- Дайте визначення кислотам. Написати загальну формулу кислот
- Дайте визначення основам . Написати загальну формулу основ .
- Дайте визначення солям. Написати загальну формулу солей.
2. Теоретична розминка  (слайд 2)
- В чому різниця між сульфатами та сульфітами?
- Між сульфітами та сульфідами?
- Які правила роботи з їдкими речовинами?

3. Самостійна робота  «Павутинка думок  » (3 слайд)
З поданих слів складіть  схему «Класифікація  основних класів неорганічних сполук
Неметали                  Луги                   Оксигенвмісні

Метали               Неорганічні речовини     Безоксигенові

  Прості                          Основи                        Кислоти

     Оксиди             Складні                       Солі

   Не розчинні  у  воді

3. Взаємоперевірка (слайд 4)
4. Закінчи речення  (слайд 5 )
-  За кількістю атомів Гідрогену кислоти поділяються на...
- Для виявлення  кислот та основ  використовують …
- Розчинні у воді основи називають …
- Золоте правило роботи з кислотами : “Лий …  у … , а не навпаки”
5. «Кожному своє місце» (слайд 6)
Назвіть речовини та розподіліть їх по класам неорганічних сполук :
Mg(OH)2
CuSO4 
SO3
HCl,
Ca(NO3)2
H3PO4
CaO,
MgCO3
Fe(OH)3
H2S
AlPO4
SiO2
H2O
NaOH
Ba(OH)2
Індивідуальна робота
6. «Третій зайвий » (слайд 7 )
 У кожному рядку викресліть формулу речовини , яка не належить до того класу , до якого належить решта
Са (ОН)2
CO2
CaO
HNO3
H2O
HCl
NaCl
HCl
BaCl2
Ca (OH)2
NaOH
Н2О
P2O5
MgCl2
SO2
7.  Експериментальна
2. У гаражі кіт ловив мишей  і перекинув пляшку з кислотою. Кислота вилилася. Що робити?


3. Учні під час  лабораторної роботи отримали опік лугом . Як надати першу  долікарську допомогу ?
8. „Чорний ящик"
Прослухайте  питання і визначте , що знаходиться у ящику
 „У цьому ящику є речовина, яку вважа­ють милістю господньою, символом добробуту й миру у східних народів."
 - „Ні, це не милість господня, а кара божа. Скільки всього живого згубила ця речови­на! Через неї навіть море стало мертвим.”
Може колись і було так, а я особисто схиляюсь перед цією речовиною. Без неї не можуть жити люди, не може обійтися металургія, її вико-ристовують під час виготовлення кераміки, без неї не було б шкіряних чобітків. Вона використовується у сільському господарстві, медицині, побуті. Від неї залежить склад крові."
 (Показують NaCl.)                                                  
 9. Напиши формули за назвою  (слайд 8)
Робота біля дошки
10. Гра « Хімічне доміно »  (слайд 9)
У нас на столі лежить доміно .За принципом гри «Доміно» склади правильно формули   речовин , враховуючи валентність
11. Групова робота  „Хімічний марафон” (слайд 10 )
За три хвилини групам скласти як найбільше формул з таких хімічних елементів: Nа, Н, О, К, S, Р. 
Сполуки класифікувати за класами.
Оксиди: Na2О, К2О, Н20, SО2, SО3, Р2О3, Р2О5.
Основи:NaОН, КОН.
Кислоти: Н3PO4, Н24, Н2S, Н23.
Солі: Na3РО4, Na24, К3РО4, К24, К2S, Na2S, Na2S03, К2 SО3.
ІV. Підведення  підсумків уроку
V. Домашнє завдання
Додатки












Комментариев нет:

Отправить комментарий