пятница, 24 октября 2014 г.

8 клас .Конспект уроку з теми "Узагальнення знань про "Періодичну систему хімічних елементів "

Тема : Узагальнення знань про Періодичну систему хімічних елементів.


Мета : узагальнити  й систематизувати  знання з теми, закріпити і розвинути вміння використати  періодичний закон і періодичну систему;  вміння розв'язувати  задачі на визначення елемента в Періодичній системі;стимулювати пізнавальну активність учнів, інтерес до предмету, формувати здоров’язберігаючу компетентність (раціональне планування часу, розвиток наполегливості та працелюбності, здатності обирати оптимальні рішення, спонукати логічно мислити та висловлювати свої думки;виховувати відчуття причетності до загальної справи, вміння працювати в колективі.
Обладнання : Інформаційна техніка, періодична  система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, картки з завданнями, кольорові жетони.
Терміни: Періодичний закон, Періодична система, порядковий номер,  період, група, хімічний елемент.
Методи  роботипояснювально – ілюстративні – бесіда; практичні – розв’язування задач; частково – пошукові; репродуктивні

Тип уроку : закріплення та корекція знань і навичок.

Хід уроку
І . Організаційний момент.
Привітання , перевірка готовності до уроку.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

ІІІ. Мотивація навчальної діяльност


Пусть зимний день с метелями
Не навевает грусть –
Таблицу Менделеева
Я знаю наизусть.
Зачем ее я выучил?
Могу сказать зачем.
В ней стройность и величие
Любимейших поэм.

Без многословья книжного
В ней смысла торжество.
И элемента лишнего
В ней нет ни одного
И каждый знак  взлелеяв
Суровым именем своим,
Поведал миру Менделеев
В природе понятое им...



Відповісти  на всі «Що?», «Чому?», «Навіщо?» ми можемо лише тоді, кроли таблиця Д.І. Менделєєва перестане становити для нас загадку, відкриє для нас всі свої таємниці. Тож я вас запрошую на Шлях до пізнання.
(слайд № 1), епіграф.   Я вам бажаю успіху

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.
1.      Бесіда.
-         Сформулюйте Періодичний закон.
-         Що є графічним зображенням Періодичного закону?
-         Яку інформацію можна отримати з Періодичної системи?

Зупинки
1.     Розминка (Працюємо фронтально з таблицею елементів)
- Який елемент названий на честь Д.І. Менделєєва?
(101 Менделевій)
Елемент №101 був вперше отриманий на початку 1955 р. в Радіаційній лабораторії Каліфорнійського університету групою американських учених.
- Який елемент справжній гігант? (Титан)
- Який елемент не має «постійної прописки» в таблиці? (Н)

- Який елемент «говорить російською мовою», що він,  це не він . (Неон)
- Який елемент обертається довкола сонця? (Hg)
- Які елементи мають назви країн?(Германій, Рутеній, Полоній, Францій)

2.  Закінчи фразу (усно)
Слайд № 2
 - У періоді зліва направо металічні властивості …(Слабшають).
- У групах знизу вгору металічні властивості … (Слабшають )
-Вища валентність за Оксигеном у головних підгрупах … (постійна)
- Неметалічні властивості у періоді зліва на право …(Посилюються)


3. Визначте елемент (письмово)
Слайд № 3
Взаємоперевірка Слайд №4
4 . Вгадай елемент.
Слайд № 5
Відповіді – 1 – Ферум;
                      2 - Гідроген
5. Знайди помилку.
Слайд № 6
6. Хімічна астрологія.
За  допомогою формули установіть  хімічний елемент, який відповідає  даті вашого народження.
Слайди № 7.8
7. Самостійна задача «Розв’язування задач»
Слайди № 9,10
Задача.
Відносна молекулярна маса оксиду  елемента  другої групи дорівнює 153. Назвіть цей елемент.
ІУ Висновки .
Сьогодні ми з вами згадали будову  періодичної системи, узагальнили свої знання. І завжди  пам’ятайте : елементи в розумних руках служать добру , а у злих – злу.
Наприклад,  Хлор  утворює отруйну речовину, і речовину, що знезаражує воду. Ферум – це елемент, що дає верстати і механізми, але і зброю.  Тож не будьте  байдужими і творіть тільки добро.
Слайд №11
У . Підсумок уроку.
УІ . Домашнє завдання.
Слайди № 12,13
Повторити параграфи 26 – 30
Творчі завдання
-         Скласти ребуси, кросворди.
-         Знайти цікаві  матеріали про хімічні елементи














Комментариев нет:

Отправить комментарий