четверг, 9 октября 2014 г.

8 клас. Конспект уроку з теми "Основи"

Тема уроку : Основи: поняття, склад і назви, класифікація, виявлення, використання основ

Мета урокуосвітня - сформувати поняття про основи, визначити особливості їх складу та назв, розглянути фізичні властивості основ і ознайомиться з класифікацією основ за їх розчинністю; сформувати вміння складати формули основ, давати їм назви ;
розвиваюча – розвивати вміння творчо використовувати інформацію;
виховна –  продовжити формування світогляду, виховувати пізнавальну активність учнів та вміння брати відповідальність за прийняте рішення.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
         Методи : пояснювально – ілюстративні - бесіда, розповідь; наочні – демонстрація; практичні – виконання завдань; репродуктивні, інтерактивні.

Обладнання уроку: таблиця розчинності « Солей, основ, кислот»,
Реактиви : нерозчинні основи ( Cu(OH)2, Fe(OH )3, розчин фенолфталеїну, метилоранжу, натрій гідроксид, калій гідроксид. На столах учнів лабораторне обладнання: натрій гідроксид, розчини фенолфталеїну, метилоранжу, штатив пробірок.
Структура уроку
І. Організаційний етап …………………………………………………… 1 хв
ІІ. Перевірка домашнього завдання ……………………………………. 7 хв
ІІІ. Актуалізація  опорних знань. Мотивація навчальної діяльності…3 хв
ІV. Повідомлення теми і мети уроку ………………………………………1 хв
V. Вивчення нового матеріалу……………………………………………  20 хв
1. Поняття про  основи
2. Номенклатура основ
3. Класифікація основ
4. Фізичні властивості основ
5. Використання основ
VІ. Закріплення та узагальнення знань учнів ……………………….. 9  хв
VІІ. Підведення підсумків уроку…………………………………………3 хв
VІІІ. Домашнє завдання …………………………………………………...1 хв

Хід уроку
          І. Організаційний етап.
ІІ. Перевірка домашнього завдання .
1. Конкурс дартс.
Хто влучніше дасть визначення термінів ( працюють три  команди).
1 команда. Кислоти.
2 команда. Оксиди
3. команда . Солі
- Кислоти – це ...
- Оксиди  - це ...
- Солі – це …
- За кількістю атомів Гідрогену кислоти поділяються на …
- За наявністю Оксигену кислоти поділяються на …
- Вода належить до класу …

            2.  Знайди зайве. (слайд 1 )
1 команда. CuSO4, H2SO4, H3PO4, HNO3
2 команда.Na2O, HCl, Al2O3, CuO
3. команда . NaCl , AlCl3, HCl, CuCl2
Підводимо підсумки  і виставляємо бали .
3.Робота біля дошки .
Троє учнів виконують завдання 2, 3 параграф 10 .
Взаємоперевірка
          
           ІІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності
Бесіда
-         Які  елементи (метали чи неметали) входять до складу кислот?
-         Яких правил треба дотримуватися при роботі з кислотами ?

Кислоти  входять  до складу деяких  миючих  засобів    (учитель демонструє    зразки  миючих  засобів  з  етикетками). Але є миючі засоби  (наприклад, для  чищення поверхні  кухонних плит), до складу яких  входять  не менш  небезпечні їдкі речовини, ніж кислоти.   На етикетках  таких засобів  написано,    що  до їх  складу входять, наприклад, їдкий натр, їдке  калі. Ці  речовини  є     протилежними  за своїми властивостями  до кислот.
Як ви  думаєте, до якого класу неорганічних  сполук  вони  можуть  належати?

ІV. Оголошення теми і мети уроку .
V. Вивчення нового матеріалу.
1.Поняття про основи
Демонстрація . Зразки основ
КОН, NaOH, Са(ОН)2, Сu(ОН)2 (свіжоприготовлений), Аl(ОН)3
-  Що спільного у формулах основ, які є на вашому столі? (Наявність групи атомів -ОН — гідроксильної групи)
-  Який клас неорганічних сполук називається основами?
- Від чого залежить кількість гідроксильних груп в основі? (Від валентності металу)
-  Як можна в загальному вигляді записати формулу основ? (Me(ОН)m, де m — валентність металу) (слайд 2)
- Користуючись підручником дайте визначення основам .
2. Назви  основ (слайд 3)
Самостійна робота з підручником
3.Класифікація основ. (слайд 4)
Розповідь вчителя
4.Фізичні властивості  (слайд 5)
Робота з підручником
5. Використання основ.
Розповідь учителя про використання основ. (слайд 6 , 7)

V. Закріплення та узагальнення   знань

1.     Склади формули гідроксидів :  (слайд 8 )
– Алюмінію ;
-         Магнію ;
-         Стануму (ІІ );
-         Цинку;
-         Купруму (ІІ);
-         Калію;
-         Феруму (ІІІ);
-         Барію;
-         Плюмбуму (ІІ).
2.     Робота в парах
3. Складіть     сенкан    за      темою     «Основи».  (слайд 9 )
Тема     (іменник)     ___
Опис     (2      прикметники)     ___
Дія     (3      дієслова)     ____
Ставлення     (фраза     —     4     слова)     ____
Перефразування     сутності,     синонім      (1      слово)     ____

VІ. Домашнє завдання 
Опрацювати матеріал параграфу 11 (завдання № 2  стор. 55 (підручника хімії для 8 класу    О.Г. Ярошенко )




Комментариев нет:

Отправить комментарий