среда, 3 декабря 2014 г.

Виховна година на тему "Шануй свого батька і матір"

Мета: виховувати глибокі почуття любові до батьків,
шанобливе став­лення до батька, матері, ба­жання берегти сім'ю як часточку великої родини; прищеплювати бажання бути гідними дітьми своїх батьків, прагнення приносити щастя в свій дім.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, «скринька мрій», корабель, маркери, кольорові  картки, притча, відео та аудіо фрагменти.
Заповідь: “Шануй батька свого і матір свою, щоб довгими дні твої були на землі” (Кн. Вихід, 20,12).

Форма проведення:  етична  бесіда.
ХІД   ВИХОВНОЇ ГОДИНИ
1. Слово вчителя:
- Доброго дня, всім! Дуже приємно, що ми сьогодні зібрались у такому родинному колі. Хай буде вам затишно, тепло, мов у хаті своїй, хай щира розмова і бесіда мудра розквітає у наших з вами  думках.
       І як завжди під час нашого спілкування будуть діяти правила, пропоную звернути увагу на них.
Правила:
ü думати швидко;
ü працювати творчо;
ü відповідати чітко;
ü запам’ятовувати міцно;
ü працювати дружно.

Класний керівник:
Серед усіх геніальних винаходів людства одне з провідних місць займає сім’я, родина.
2. Легенда «Сім’я»
     Мільйони  років  тому,  коли  Земля   ще  була  зовсім  юною, зустрілися   двоє:  чоловік  і жінка. Вони  покохали  одне  одного  й 
вирішили  жити  разом.  Це – Адам  і  Єва. 
(Звучить мелодія, під неї інсценізація легенди
Ніч. Тиша.
В тихім шелесті трав

Адам у Єви запитав:
- Кохана, люба, мила, чарівна,
Скажи мені, єдина,
Хто буде дарувать життя,
А потім доглядать дитя?
-  Я.
- Варити, прати, прибирати,
Сімейне вогнище оберігати?
- Я.
- Постійно радість дарувати,
Усіх теплом обігрівати?
- Я.

- Варити, прати, прибирати,
Сімейне вогнище оберігати?
А ти, мій милий, неповторний,
Скажи мені, єдиний,
Хто буде рід наш берегти,
І множить покоління?
- Я.
- Хто дбатиме усе життя
Про щасливе майбуття?
- Я.
- Дітей навчати лиш добра,
І боронити від лиха й зла?
- Я.
- Кохати буде до забуття
І поруч буде все життя?
- Я.
Класний керівник:
І так сім раз
Звучало я, я, я.
Ось так створилась  сім’я.
  ПРО ЩО ГОВОРИЛОСЬ  В ЛЕГЕНДІ?
(відповіді учнів)
       Класний керівник:
      Сім’я! Яке красиве слово! Сім’я, як гріє душу! Воно нагадує ніжний голос мами, дбайливу  суворість  батька. Сім’я – це святиня людського духу, благородних почуттів: кохання, любові, вірності та піклування.
4. Мозковий штурм.     
Скажіть  діти, А  ЩО ДЛЯ ВАС  ОЗНАЧАЄ   СІМ’Я?
(відповіді   учнів)
5. Хвилина релігії
  Класний керівник:  «Шануймо наших батьків!» — так велить Біблія.  Учні, в п’ятій заповіді Божій сказано:
«Шануй батька твого і матір твою, і добре тобі буде, і довго житимеш на землі.» 
% ЯКУ НАГОРОДУ  ЗАПОВІДЬ  ОБІЦЯЄ  ПРИ  ЇЇ  ВИКОНАННІ?
(відповіді   учнів)
% ЯК  ВИ  РОЗУМІЄТЕ  СЛОВА    «ШАНУВАТИ  БАТЬКІВ»?
(відповіді   учнів)
Класний керівник:
 Серед наших гостей, є і отець Дмитро, який служить у нашій церкві. Я хочу щоб він розказав нам кілька слів стосовно сім’ї з релігійної точки зору. 
– Вам слово!
6. Метод «КОРАБЕЛЬ» (робота в групах)
     Класний керівник:
У вихованні  дітей  поруч  з сім’єю йде і школа. Сім’я та школа – це берег і море. На березі дитина робить свої перші кроки, отримає свої перші уроки життя, а потім перед нею відкривається море знань, а курс у цьому морі, прокладає школа.  Це не означає що вона повинна зовсім відірватися від берега.
     Ви бачите на дошці  корабель під назвою  «Дитина», а всі фактори що впливають на її  виховання – це вітрила. Ці основні цінності – незакінчені  речення.
(Учням роздаються кольорові  картки, на яких написані визначення:
- сім’я це….
- батьки це……
- щаслива родина це…..
- школа це…..)
7. Бесіда
    Класний керівник:
У вашому підлітковому віці часто виникають суперечки з батьками.
% Як ви вважаєте  ЧОМУ?
(відповіді учнів)
%МОЖЕТЕ НАДАТИ ПРИКЛАДИ КОНТРОЛЮ?
(відповіді учнів)
%На вашу думку ЧОМУ ВОНИ ПОСТІЙНО ВТРУЧАЮТЬСЯ У ВАШЕ ЖИТТЯ?
(відповіді учнів)
Класний керівник:
     Я зрозуміла, що ви прагнете самостійності і не бажаєте щоб батьки втручалися у ваші справи, але послухайте притчу і потім ви зробите для себе висновки.
ЯК  ВИ  РОЗУМІЄТЕ  СЛОВА    «ШАНУВАТИ  БАТЬКІВ»?

(відповіді   учнів)
Класний керівник:
 Серед наших гостей, є і отець Дмитро, який служить у нашій церкві. Я хочу щоб він розказав нам кілька слів стосовно сім’ї з релігійної точки зору. 
– Вам слово!
(під фон музики зачитується притча)
             В одній сільській сім'ї був єдиний син. Батьки тішилися ним, виконували всі його забаганки, в усьому догоджали йому. Тому він ріс не дуже доброю дитиною, а пізніше зустрічався з товаришами, які мали погану репутацію, тобто став на злочинний шлях. Залишив батьків і подався по світу. Не давав про себе ніякої звістки тільки від чужих людей батьки дізнавались щось про сина, оплакували ночами свою одиноку старість. А через декілька років, набідившись у чужій стороні, скуштувавши лихої долі, син згадав про батька й матір. Написав їм листа, в якому сповістив, що зрозумів свої помилки, просить у них прощення й хотів би повернутися. І ще написав, що розуміє, яким поганим сином був, то знає, що батьки можуть його не простити і не прийняти. Він пам'ятає, що в їхньому селі на зупинці є дерево. Якщо батьки прощають йому, то нехай почіплять на те дерево білу хустину, а син проїздом через село, дізнається як йому бути. Батьки вчинили інакше. І ось син їде автобусом. Чим блище наближався до села, тим більше тремтіло його серце, а в голові не давала спокою думка: «А що, коли… не простили, не одержали листа…». І ось зупинка. Дерево повністю обвішали білими хустинками, а біля дерева – батько й мати. Настала хвилина зустрічі. Коли син спитав, для чого вони так багато хустинок почіпили, якщо він просив тільки одну. Батьки відповіли, що боялися, що однієї хустинки син не помітить і пройде село, та більше його ніколи не побачать. Які милосердні батьки.

8. Підбиття підсумків

Класний керівник: Я пропоную подивитися, які послання передають нам батьки!
(відеоролик   Послання від батьків)
- Давайте спробуємо узагальнити все, про що говорили сьогодні на виховній годині. ЩО Ж ОЗНАЧАЄ ПО-СПРАВЖНЬОМУ ЛЮБИТИ СВОЇХ БАТЬКІВ?
(відповіді  учнів:)
9. «Скринька мрій»
    Класний керівник:
 Давайте ми з вами  укладемо угоду! Я роздаю вам ці хмаринки, на яких ви напишете якою ви бачите свою сім’ю в майбутньому, потім  кинете їх  у цю «скриньку мрій». Угода полягає в тому, що через  10 років, на зустрічі з випускниками ми її  відкриємо і ви подивитесь чи справдилися ваші надії.
(учні пишуть)
    Цей  ключик я віддаю на зберігання  в надійні руки нашому директору.
Дякую Вам, учні,  за щирі  слова,  за мудру бесіду. І хай Бог допомагає   вам   у свій час створити  міцні  сім’ї,  де буде панувати  добро, любов, мир, злагода, взаєморозуміння.
Пісня "Моя родина" 

Комментариев нет:

Отправить комментарий