Мета: виховувати глибокі почуття любові до батьків,
шанобливе
ставлення до батька, матері, бажання берегти сім'ю як часточку великої
родини; прищеплювати бажання бути гідними
дітьми своїх батьків, прагнення приносити щастя в свій дім.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійний
проектор, «скринька мрій», корабель,
маркери, кольорові картки, притча, відео
та аудіо фрагменти.
Заповідь: “Шануй батька свого і
матір свою, щоб довгими дні твої були на землі” (Кн. Вихід, 20,12).
Форма проведення: етична бесіда.
8. Підбиття підсумків
ХІД ВИХОВНОЇ
ГОДИНИ
1. Слово вчителя:
- Доброго дня, всім! Дуже приємно, що ми сьогодні
зібрались у такому родинному колі. Хай буде вам затишно, тепло, мов у хаті
своїй, хай щира розмова і бесіда мудра розквітає у наших з вами думках.
І як завжди під час нашого
спілкування будуть діяти правила, пропоную звернути увагу на них.
Правила:
ü думати швидко;
ü працювати творчо;
ü відповідати чітко;
ü запам’ятовувати міцно;
ü працювати дружно.
Класний керівник:
Серед усіх геніальних винаходів
людства одне з провідних місць займає сім’я, родина.
2. Легенда «Сім’я»
Мільйони років тому, коли Земля ще була зовсім юною, зустрілися двоє: чоловік і жінка. Вони
покохали одне одного й
вирішили жити разом. Це
– Адам і Єва.
(Звучить
мелодія, під неї інсценізація легенди)
Ніч.
Тиша.
В тихім шелесті трав
Адам у Єви запитав:
-
Кохана, люба, мила, чарівна,
Скажи
мені, єдина,
Хто
буде дарувать життя,
А
потім доглядать дитя?
-
Я.
-
Варити, прати, прибирати,
Сімейне
вогнище оберігати?
-
Я.
-
Постійно радість дарувати,
Усіх
теплом обігрівати?
-
Я.
-
Варити, прати, прибирати,
Сімейне
вогнище оберігати?
А
ти, мій милий, неповторний,
Скажи
мені, єдиний,
Хто
буде рід наш берегти,
І
множить покоління?
-
Я.
-
Хто дбатиме усе життя
Про
щасливе майбуття?
-
Я.
-
Дітей навчати лиш добра,
І
боронити від лиха й зла?
-
Я.
-
Кохати буде до забуття
І
поруч буде все життя?
-
Я.
Класний керівник:
І так сім раз
Звучало я, я, я.
Ось так створилась сім’я.
ПРО ЩО
ГОВОРИЛОСЬ В ЛЕГЕНДІ?
(відповіді
учнів)
Класний керівник:
Сім’я! Яке
красиве слово! Сім’я,
як гріє душу! Воно нагадує ніжний
голос мами, дбайливу суворість
батька. Сім’я – це святиня
людського духу, благородних почуттів: кохання, любові, вірності та піклування.
4. Мозковий штурм.
Скажіть діти, А
ЩО ДЛЯ ВАС ОЗНАЧАЄ СІМ’Я?
(відповіді учнів)
5. Хвилина релігії
Класний керівник: «Шануймо наших батьків!» — так велить
Біблія. Учні, в п’ятій заповіді Божій
сказано:
«Шануй батька твого і матір твою, і
добре тобі буде, і довго житимеш на землі.»
% ЯКУ НАГОРОДУ ЗАПОВІДЬ ОБІЦЯЄ ПРИ ЇЇ ВИКОНАННІ?
% ЯКУ НАГОРОДУ ЗАПОВІДЬ ОБІЦЯЄ ПРИ ЇЇ ВИКОНАННІ?
(відповіді учнів)
% ЯК ВИ РОЗУМІЄТЕ СЛОВА «ШАНУВАТИ БАТЬКІВ»?
% ЯК ВИ РОЗУМІЄТЕ СЛОВА «ШАНУВАТИ БАТЬКІВ»?
(відповіді учнів)
Класний керівник:
Класний керівник:
Серед наших гостей, є і отець Дмитро, який служить у
нашій церкві. Я хочу щоб він розказав нам кілька слів стосовно сім’ї з
релігійної точки зору.
– Вам слово!
6. Метод «КОРАБЕЛЬ»
(робота в групах)
Класний
керівник:
У вихованні дітей
поруч з сім’єю йде і школа. Сім’я
та школа – це берег і море. На березі дитина робить свої перші кроки,
отримає свої перші уроки життя, а потім перед нею відкривається море знань, а
курс у цьому морі, прокладає школа. Це
не означає що вона повинна зовсім відірватися від берега.
Ви бачите на дошці корабель під назвою «Дитина», а всі фактори що впливають на
її виховання – це вітрила. Ці основні
цінності – незакінчені речення.
(Учням роздаються кольорові картки, на яких написані визначення:
- сім’я це….
- батьки це……
- щаслива родина це…..
- школа це…..)
7. Бесіда
Класний керівник:
У вашому підлітковому віці часто виникають суперечки з батьками.
% Як ви вважаєте
ЧОМУ?
(відповіді учнів)
%МОЖЕТЕ НАДАТИ ПРИКЛАДИ КОНТРОЛЮ?
(відповіді учнів)
%На вашу думку ЧОМУ ВОНИ ПОСТІЙНО ВТРУЧАЮТЬСЯ У ВАШЕ
ЖИТТЯ?
(відповіді учнів)
Класний
керівник:
Я зрозуміла, що ви прагнете
самостійності і не бажаєте щоб батьки втручалися у ваші справи, але послухайте
притчу і потім ви зробите для себе висновки.
ЯК ВИ
РОЗУМІЄТЕ СЛОВА «ШАНУВАТИ БАТЬКІВ»?
(відповіді учнів)
Класний керівник:
Класний керівник:
Серед наших гостей, є і отець Дмитро, який служить у
нашій церкві. Я хочу щоб він розказав нам кілька слів стосовно сім’ї з
релігійної точки зору.
– Вам слово!
(під фон музики зачитується притча)
В
одній сільській сім'ї
був єдиний син. Батьки тішилися ним, виконували всі його забаганки, в усьому
догоджали йому. Тому він ріс не дуже доброю дитиною, а пізніше зустрічався з
товаришами, які мали погану репутацію, тобто став на злочинний шлях. Залишив
батьків і подався по світу. Не давав про себе ніякої звістки тільки від чужих
людей батьки дізнавались щось про сина, оплакували ночами свою одиноку
старість. А через декілька років, набідившись у чужій стороні, скуштувавши
лихої долі, син згадав про батька й матір. Написав їм листа, в якому сповістив,
що зрозумів свої помилки, просить у них прощення й хотів би повернутися. І ще
написав, що розуміє, яким поганим сином був, то знає, що батьки можуть його не
простити і не прийняти. Він
пам'ятає,
що в їхньому селі на зупинці є дерево. Якщо батьки прощають йому, то нехай
почіплять на те дерево білу хустину, а син проїздом через село, дізнається як
йому бути. Батьки вчинили інакше. І ось син їде автобусом. Чим блище наближався
до села, тим більше тремтіло його серце, а в голові не давала спокою думка: «А
що, коли… не простили, не одержали листа…». І ось зупинка. Дерево повністю
обвішали білими хустинками, а біля дерева – батько й мати. Настала хвилина
зустрічі. Коли син спитав, для чого вони так багато хустинок почіпили, якщо він
просив тільки одну. Батьки відповіли, що боялися, що однієї хустинки син не
помітить і пройде село, та більше його ніколи не побачать. Які милосердні
батьки.
8. Підбиття підсумків
Класний керівник: Я пропоную подивитися, які послання передають нам батьки!
(відеоролик Послання
від батьків)
- Давайте спробуємо узагальнити все,
про що говорили сьогодні на виховній годині. ЩО Ж ОЗНАЧАЄ ПО-СПРАВЖНЬОМУ ЛЮБИТИ
СВОЇХ БАТЬКІВ?
(відповіді учнів:)
9. «Скринька мрій»
Класний керівник:
Давайте ми з вами укладемо угоду! Я роздаю вам ці хмаринки, на
яких ви напишете якою ви бачите свою
сім’ю в майбутньому, потім кинете
їх у цю «скриньку мрій». Угода полягає в
тому, що через 10 років, на зустрічі з
випускниками ми її відкриємо і ви подивитесь
чи справдилися ваші надії.
(учні пишуть)
Цей ключик я віддаю на зберігання в надійні руки нашому директору.
Дякую Вам, учні, за
щирі слова, за
мудру бесіду. І хай Бог допомагає вам у
свій час створити міцні сім’ї, де буде панувати добро, любов, мир, злагода, взаєморозуміння.
Пісня "Моя родина"
Комментариев нет:
Отправить комментарий